pojišťovny logo
bělení zubů  praha zubní ordinace praha bělení zubů foto
dentální hygiena zubní ordinace
Detail

aaa

sdhjshdshjk Detail

Pro pacienty

První návštěva

Při první návštěvě Vás lékař požádá o vyplnění registrační karty, kde se zaznamenávají informace o Vašem zravotním stavu, informace o tom, jaké užíváte léky a samozřejmě důvod Vaší návštěvy.  Dalším krokem je podrobné vyšetření dutiny ústní. Lékař podrobně vyšetří nejen stav chrupu, ale i stav dásní, jazyka, sliznice a slinných žláz. Pro kompletní vyšetření jsou nepostradatelnou součástí rentgenové snímky, které odhalí problémy, které nejsou na první pohled patrné, jako například hlubokost kazu, kazy pod výplní, stav kořene a stav kosti. Výsledkem těchto vyšetření je plán ošetření, kdy je pacient dopředu předem seznámen s diagnózou a typem léčby, která mu bude nejvíce vyhovovat.

Pro pacienty s dlouhodobými onemocněními, např. cukrovka, srdeční onemocnění, epilepsie aj., jsme připraveni nabídnout speciální péči.

Kaz

Jednou z nejčastějších otázek pacientů je, co je to vlastně kaz? Jak je možné, že i pokud mám kaz, necítím žádnou bolest?

Kaz patří k nejčastějším lidským onemocněním,  jedná se o bakteriální onemocnění zubu. Základní předpoklady pro vznik kazu jsou zbytky stravy, bakterie využijí tyto zbytky k tomu, aby vytvořila kyselinu, která demineralizuje zubní sklovinu, prostupuje do zuboviny a dále k zubní dřeni. Pokud se kaz nachazí pouze ve sklovině, necítí pacient většinou žádné potíže. Problém začíná ve chvíli, kdy kaz prostoupí k zubovině, v tu chvíli pociťuje většina pacientů bolest při konzumaci studených, nebo sladkých potravin. Tato bolest je pociťována jako krátká a ostrá a většinou ihned odezní. Lékař  tento kaz pravděpodobně ošetří malou výplní. Pokud však přetrvává a přichází spontáně, pravděpodobně již kaz zasáhl zubní dřeň, pacient již může pociťovat dlouhodobou tupou bolest (tlak), v tuto chvíli již nepomůžou žádná analgetika, a lékař bude muset přistoupit k ošetření zubního kanálku (endodoncie).

Abscess (váček)

Abscess je jedna z nejčastějších komplikací zubního kazu a paradentózy, jedná se o zánět zubní dřeně (kořene). Projevuje se silnou bolestí, otokem tváře i horečkami. Toto onemocnění není dobré podceňovat, jelikož samo nikdy neodezní, naopak se může stát, že se zánět pomocí krve rozšíří do celého těla. Tento akutní stav lékař ošetřuje pomocí ošetření kořenového kanálku, incize otoku a drenáže hnisu. Ve většině případů je nutné podat pacientovi antibiotika.

Ošetření kořenového kanálku (endodoncie)

V minulosti se tento zákrok neprováděl a zub byl indikován k vytržení (extrakci). Díky moderní technologii může nyní lékař zub zachránit pomocí toho, že po otevření zubní dřeně odstraní infikovanu tkáň v kořenovém kanálku a následně vyčištěný a rozšířený kanálek zaplní kořenovou výplní, která dosahuje až ke konci kořene. Tato léčba většinou vyžaduje dvě návštěvy u lékaře. Díky lokální anestezii je tato léčba prováděna bezbolestně. Zub může být však po takovéto léčbě 3 až 5 dní citlivý a pacient může užít běžná analgetika. V případě komplikací musí pacient navštívit lékaře.

Proč Estetická bílá výplň

Díky této výplni nemusí lékař odstraňovat zbytečně zdravou sklovinu kvůli retenci výplně, jakož tomu je u klasického amalgámu. Mezi hlavní výhody bílé výplně patří to, že oproti amalgámu neobsahuje rtuť a lékař je schopen z mnoha odstínů vybrat takový, který se nejvíce hodí k odstínu zubů pacienta.

Analgosedace

Při této metodě se využívají typy léků používaných při ošetření zubů pro pacienty s vysokou fobií ze zubní kliniky, tzv. analgosedaci, což je druh anestezie, který uvolňuje smysl a nemá vliv na životně důležité tělesné funkce, jako je dýchání a polykání. Tyto léky jsou injekčně aplikovány. Používají se pro dlouhé zákroky.

Bělení ZubůCopyright (c) 2010 MUDr. Nader Banitorof | zubní ordinace Modřany & zubní ordinace Háje, praha